Sådan laver du et (brugbart) mood board

Branding

Hvis dit mood board skal være effektivt og lige til at arbejde med efterfølgende, så sørg for at inkludere elementer der illustrerer disse ting:

– Følelser
– Teksturer
– Fonte
– Farver

Med billeder/illustrationer af disse fire ting (og gerne flere af hver, særligt farver og følelser), så kan du, eller den person der skal hjælpe dig med din grafik/markedsfæringsmateriale gå lettere til værks.

👉 Så er der nemlig sat en ramme for, om vi arbejder mod fx glæde, pangfarver og legesyge fonte, eller mod blide nuancer, troværdighed og klassiske fonte.

Mood bordet er vigtigt for at have en fælles reference for arbejdet.

Eksempelet herunder kunne danne fundamentet for den visuelle branding for et retreat, en selvudviklings workshop eller andet indenfor den genre.

Personligt er mood board-fasen en af mine yndlingsfaser når jeg arbejder – det er research, forventningsafstemning, og altid lidt spændende at kunne løfte sløret for en ny visuel retning for en kunde.

Mood board

Seneste indlæg …